نام کتاب : BOK35203 نویسنده : 0 جلد : 1 صفحه : 280
حلق نايب هم بگيرد كه اعمال را در مكه انجام دهد، اين در صورتى است كه منع در خصوص عمره باشد، پس حجّ را به قصد ما فى الذّمّه به صورت معمول انجام دهد و اگر منع از هر دو باشد، عمره مبدّل به حجّ افراد نمىشود بلكه وظيفه همان قربانى كردن با اختيار حلق است گرچه نايب گرفتن براى انجام اعمال عمره قبل از خروج از احرام موافق احتياط است، مگر آنكه در هر دو قسم مانع از نايب گرفتن هم شده باشد، در اين صورت در خروج از احرام، قربانى و حلق كفايت مىكند.
{aمسأله 788:a} كسى را كه به واسطه بدهكارىاى كه ندارد بدهد، حبس كنند، يا به ظلم حبس كنند، حكم سابق را دارد.
{aمسأله 789:a} اگر بعد از احرام براى رفتن به مكه يا اجازه به جا آوردن اعمال، پولى مطالبه كنند، پس اگر داشته باشد بايد بدهد، مگر آنكه حرجى باشد، و اگر نداشته باشد يا حرجى باشد ظاهرا حكم مصدوده را داشته باشد.
نام کتاب : BOK35203 نویسنده : 0 جلد : 1 صفحه : 280