نمىتواند نيّت را عوض كند و بايد عمل خود را به همان نيّتى كه در احرام داشته است، تمام كند.
{aسؤال «100» - a}نايبى در احرام عمرهى تمتّع پس از اينكه وارد مكّه شد، شك مىكند كه نيّت نيابت كرده يا نه؛ آيا بايد به ميقات برگردد و مجددا به نيابت محرم شود، يا حجّ براى خودش حساب مىشود و ديگر نمىتواند نايب باشد؟
^ ج - در نيّت، خطور لازم نيست. اگر انگيزهى او در حال احرام، نيابت بوده است، عمل را به نيابت انجام دهد؛ و اگر در داعى و انگيزه هم شك دارد، اعمال را بايد به نيّت اجمالى (همان نيّت در حال احرام) تمام كند. در نيابت به آن اكتفا نمىشود.
{aسؤال «101» - a}آيا كسى كه براى عمرهى تمتّع مستحبى، محرم شده و عمره را انجام داده، مىتواند در حجّ نايب كسى شود كه بعد از احرام عمره، طورى