صحيح است.
{aسؤال «143» - a}شخصى استحبابا براى عمرهى تمتّع خودش محرم شده و پس از انجام اعمال عمره و محلّ شدن از آن، متوجّه شده كه بر پدرش حجّ، واجب است، آيا مىتواند حجّ تمتّع مستحبى خود را انجام ندهد و مجددا از يكى از مواقيت، به نيابت پدرش محرم به احرام عمرهى تمتّع شود و يا در همين فرض مىتواند براى ديگرى اجير شود و حجّ تمتّع استيجارى انجام دهد؟
^ ج - نيابت و اجير شدن او صحيح نيست؛ چرا كه بعد از انجام عمرهى تمتّع، حقّ خروج از مكّه را ندارد و بايد براى خود، حجّ تمتّع را بهجا آورد.
{aسؤال «144» - a}در فرض سابق، اگر اجير شد، آيا استحقّاق اجرت تعيين شده را دارد؟
^ ج - استحقّاق اجرت را ندارد.
{aسؤال «145» - a}نايبى كه در ماه ذى العقده يا