نام کتاب : BOK35206 نویسنده : 0 جلد : 1 صفحه : 134
{aد - اگر مأمومين به اعتقاد خودشان اقتدا كنند، اشكالى ندارد.a}
{aم - امامت زنا زاده جايز نيست ولى غير آن، از موارد مذكور در سئوال، اشكالى ندارد.a}
س 11 - آيا امامت جماعت، توسط زن جايز است؟
{aج 11 - امامت زن براى زن جايز است.a}
س 12 - آيا اقتدا به امام جماعت شيخيّه، جايز است؟
{aج 12 - چون اعتقاداتشان موجب ضرر به عدالت و ايمانشان مىشود، اقتدا به آنها مشكل است.a}
س 13 - اگر امام جماعتى احتمال مىدهد يا شكّ دارد يا گمان دارد و يا يقين دارد كه جنب است حال بعللى براى عدّهاى نماز جماعت خواند، در صورت بطلان نماز خود و ديگران تكليف چيست و در صورت وجوب اطّلاع به آنها اگر همه مردند آيا خود اين امام جماعت نمازهاى آن افراد را بخواند، كافى است يا خير؟
{aج 13 - نماز مأمومين حتّى در صورت يقين امام به بطلان نماز خود صحيح است و امام جماعت بايد نماز خود را قضا كند و در صورت يقين به جنابت، گناهكار است و نبايد خود را در معرض امامت قرار دهد.a}
س 14 - اگر انسان به صحّت قرائت امام جماعت شكّ داشته باشد، مىتواند به او اقتدا كند؟
{aج 14 - بايد احراز كند كه قرائت امام صحيح است و الاّ جماعت مورد اشكال است.a}
س 15 - آيا عدالت كه يكى از شرايط امام جماعت است شرط تعبّدى است يا شرط صحّت نماز؟ حال اگر كسى يقين به عدم عدالت امام جماعت داشت و اقتدا كرد، آيا نمازش باطل است ولزوم اعاده دارد، يا فقط معصيت نموده است؟
{aج 15 - عدالت شرط صحّت جماعت است و اقتدا كردن به امامى كه مىداند عادل نيست اگر مستلزم اقتدا كردن ديگرى گردد جايز نيست و در غير اين صورت، اگر بصورت احتياط بخواند و اكتفا به آن نماز نكند، اشكالى ندارد مگر تشريعاً باشد، كه حرام است.a}
نام کتاب : BOK35206 نویسنده : 0 جلد : 1 صفحه : 134