{aج 3 - الف - اگر حقيقتاً حضرت على (ع) را خدا بدانند نجس هستندa} {aدر غير اين صورت جزو متجاوزين از حدّ آن حضرت مىباشند.
ب - در صورت نجاست، رفتن به خانه آنها بايد با اجازه حاكم شرع باشد چون مالك نيستند.
ج و د - از پاسخ به دو سئوال فوق جواب غسل و وضو و.. روشن مىگردد.a}
س 4 - به نظر شما حكم طهارت و نجاست كفّار اعمّ از اهل كتاب و غير اهل كتاب چگونه است؟
{aج 4 - به نظر ما كفّار نجس هستند چه كتابى و چه غير كتابى.a}
س 5 - مجوس و صائبين را در چه گروهى از كفّار مىدانيد و حكم نجاست يا طهارت آنان چيست؟
{aج 5 - مجوس و صائبين را از اهل كتاب مىدانيم و هر دو گروه نجس هستند.a}
س 6 - منظور از نجس بودن كفّار چيست؟
{aج 6 - مراد، نجاست حكمى است يعنى حكم نجس را دارند.a}
س 7 - آيا هم غذا شدن با كفّار و خوردن غذايى كه آنان تهيّه نمودهاند جايز است؟
{aج 7 - با فرض نجس بودن، جايز نمىباشد و به نظر ما نجس هستند.a}
س 8 - حكم وضو با نيم خورده آنان چگونه است؟
{aج 8 - جايز نيست و موجب نجاست است.a}
س 9 - طرح بحث پاك يا نجس بودن كفّار در جوامع امروزى را چگونه ارزيابى مىفرمائيد؟
{aج 9 - حكمى است كه از ادلّه بدست آمده و ما موظّف به عمل هستيم و لزومى هم ندارد كه خيلى به اين مطلب پرداخته شود.a}
س 10 - در افغانستان طايفهاى بنام غُلات موجودند كه خود را اسماعيليه مىگويند آيا مباشرت با آنان جايز است يا خير و آيا ذبيحهشان طاهر است و نيز مناكحه با آنان چه حكمى دارد؟
{aج 10 - اگر اسماعيليه هستند پاك مىباشند و ذبيحه آنها حلال است ولى اگر در a}