responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : BOK35206 نویسنده : 0    جلد : 1  صفحه : 567
{aج 1 - مدّاحان اهل بيت (ع) نبايد از اينگونه الفاظ كه موجب هتك‌a} {aحرمت به ساحت مقدّس ائمه اطهار صلوات اللّه عليهم اجمعين و سوء استفاده دشمنان اسلام مى‌شود، استفاده كنند.a} س 2 - بعضى از مادحين و ذاكرين ائمه ابيات و اذكارى را مى‌گويند كه به ظاهر شرك است مانند لا اله الاّ زهرا، اگر فلك سنگم زند من حسين اللهيم آيا اينها موجب تكفير است؟ {aج 2 - اطلاق كفر به آنها مشكل است و نمى‌توان آنها را تكفير نمود و بايد مادحين ائمه (ع) توجّه داشته باشند كه از الفاظى كه موجب وهن مقام شامخ حضرات ائمه (ع) مى‌گردد، اجتناب نمايند و الفاظى به كار نبرند كه دشمنان اسلام از آن سوء استفاده نمايند.a} س 3 - در بعضى از مجالس جشن و تولّد ائمه علاوه بر مدّاحى و دست زدن حضّار بعضى از مدّاحان روال مجلس را عوض كرده و شروع به نوحه خوانى، مرثيه سرائى، سينه زنى و... مى‌پردازند آيا اين عمل مايه بدعت در دين و حرام نيست؟ {aج 3 - بدعت نيست و اشكال ندارد ولى دست زدن به نظر ما جايز نيست.a}

اطعام در مجالس عزادارى‌

س 1 - يك هيئت مذهبى كه در طول سال در اعياد و وفيات ائمه (ع) جلساتى برگزار مى‌كند در ماه محرّم برنامه اطعام ندارد و لذا حواله روغن و برنج كه از طرف دولت جهت هيئت تخصيص داده مى‌شود را گرفته و كالاى آن را تهيّه و به فروش مى‌رساند تا در ماههاى غير محرّم صرف مصارف هيئت نمايد آيا اين عمل جايز است يا خير؟ {aج 1 - ظاهراً با فرض مذكور جايز نيست و لازم است اجتناب گردد.a}

پوشيدن لباس سياه براى ائمه‌

س 1 - آيا پوشيدن لباس سياه در عزاى امام حسين (ع) و ديگر ائمه رجحان شرعى دارد؟ {aج 1 - رجحان دارد.a} س 2 - آيا نماز خواندن با لباس سياه مربوط به عزادارى امام حسين (ع) مكروه است؟
نام کتاب : BOK35206 نویسنده : 0    جلد : 1  صفحه : 567
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست