نام کتاب : BOK35206 نویسنده : 0 جلد : 1 صفحه : 582
{aج 4 - بچّه ملحق به شوهر است، اگرچه تلقيح با صورت مذكور جايزa} {aنيست.a}
س 5 - يك نوع عملى جهت بچّه دار شدن بنام آى يو آى وجود دارد كه در اين عمل اسپرم مرد گرفته مىشود و به صورت آمپول (در سرنگ مخصوص) وارد رحم زن مىنمايند آيا اين عمل جايز است يا خير و بنابر دو فرض آيا غسل جنابت محقّق مىشود يا خير؟
{aج 5 - اگر اسپرم گرفته شده از شوهر باشد و مستلزم محرّماتى از قبيل لمس و نظر حرام نباشد، اشكال ندارد و موجب جنابت نمىشود.a}
س 6 - در صورتى كه اسپرم و تخمك از زن و شوهر شرعى يا غير شرعى باشد آيا تلقيح مصنوعى جايز است؟
{aج 6 - در تلقيح اسپرم و تخمك از زن و شوهر اگر موجب نظر و لمس نامحرم نباشد اشكال ندارد ولى در تلقيح از مرد اجنبى حرام است.a}
س 7 - انتقال نطفه مردى كه از دنيا رفته به رحم همسرش چه صورت دارد؟
{aج 7 - دليل بر حرمت آن نيست بنابراين اشكال ندارد، در صورتى كه مستلزم لمس و نظر حرام نباشد.a}
س 8 - آيا بارور كردن مصنوعى زن يا وارد كردن منى مرد غريب نامحرم به داخل رحم زنى كه همسرش مرد نازا است به طريق تزريق يا طرق ديگر آيا جايز است؟
{aج 8 - به نظر ما حرام است.a}
س 9 - بر فرض اينكه تلقيح مصنوعى انجام شود و زن آبستن گرديد و بچّهدار شد آيا اين بچّه مال شوهر اين زن است؟
{aج 9 - در صورتى كه امكان الحاق به همسر زن نباشد ملحق به صاحب منى است.a}
س 10 - نوزادى كه به واسطه تلقيح به وجود مىآيد از لحاظ نسبت چه حكمى خواهد داشت و آيا احكام ارث بر آنها جارى خواهد شد؟
{aج 10 - احكام ارث جارى است و نسبت هم با پدر و مادر و ساير بستگان واقعى است زيرا احكام زنا در اينگونه موارد جارى نيست.a}
س 11 - اگر فرض شود علم در آينده پيشرفت كند كه اسپرم مرد را بگيرند و در رحم مصنوعى (دستگاه توليد نوزاد) پرورش دهند در اين صورت حكم آن چه صورتى دارد؟
نام کتاب : BOK35206 نویسنده : 0 جلد : 1 صفحه : 582