نام کتاب : BOK35206 نویسنده : 0 جلد : 1 صفحه : 604
{a(ع) و امكنه مقدّسه بايد بيشتر مراعات گردد.a}
س 11 - شركت نكردن در مجالس عروسى كه نوعاً همراه با لهو و لعب است باعث دشمنى وخصومت بين اقوام و فاميل مىشود وظيفه چيست؟
{aج 11 - بايد به صورتى انسان در اين مجالس شركت كند كه نه داخل در محرّمات شود و نه باعث كدورت بين فاميل گردد مثلاً زودتر از زمان شروع برنامه در اينگونه مجالس شركت كند.a}
س 12 - برخى در مجالس اهلبيت به اسم شادى اهلبيت (ع) به كف زدن پرداخته كه بفرموده قرآن شعار كفّار بوده و مىگويند كف زدن مانند سينه زدن ثواب و اجر دارد يا در جشنها به اسم شادى حضرت زهرا (س) به فحاشى وناسزاگويى مىپردازند آيا اينگونه حركات چه صورت دارد؟
{aج 12 - كف زدن مطلقاً حرام است و همچنين فحاشى و كلمات ركيك معصيت و حرام است و در مجالس ائمه اطهار بايد بيشتر از مجالس معمولى تحفّظ و مراعات گردد.a}
استعمال موادّ مخدّر
س 1 - استعمال موادّ مخدّر از قبيل حشيش، ترياك، هروئين و مرفين و غيره به صورتهاى گوناگون چه حكمى دارد؟
{aج 1 - در جوامع بشرى و عقلاء مسلّم آن است كه هر چيزى را كه داراى منفعت معتنى به نباشد بلكه چه بسا مستلزم ضرر و زيان قابل توجّه هم باشد انجامش را قبيح و حرام مىدانند و لذا عناوين فوق از نظر استعمال، داخل در اين مقوله است.a}
س 2 - آيا مصرف موادّ مخدّر در معالجات و درمان دردها مطلقاً اشكال ندارد؟ و يا فقط در صورت انحصار درمان به آنها جايز است؟
{aج 2 - مىبايست جواز استعمال فقط در صورت ضرورت و اضطرار باشد و اگر متعدّد است بايد اهمّ و مهمّ ملاحظه گردد.a}
س 3 - استعمال ترياك براى جوانان چه صورت دارد؟
نام کتاب : BOK35206 نویسنده : 0 جلد : 1 صفحه : 604