با همان پولى كه دارد، احرام و قربانى تهيه و در حجّ، مصرف كند، آيا براى حجّ او ضرر ندارد؟
^ ج - اگر با عين پول خمس نداده، احرام و قربانى، خريده باشد، طواف و قربانى، صحيح نيست، ولى اگر احتمال دهد كه به ذمّه خريده است، همچنان كه اكثرا چنين است يا رنج وسط سال قبل از رسيدن به سال باشد مانعى ندارد و عمل او از نظر قربانى و لباس و احرام و مصارف حجّ صحيح مىباشد.
{aسؤال «88» - a}اگر شخصى، با پولى كه خمس آن پرداخت نشده است، لباس احرام بخرد و با آن، محرم شود و طواف و نماز، بهجا آورد، وظيفهاش چيست؟
^ ج - اگر از روى علم و عمد، نبوده، اصل عمره و حجّ او صحيح است. ولى در صورت كه جاهل مقصر باشد، بايد طواف، نماز و قربانى - در صورتى كه قربانى هم با چنين پولى تهيه شده باشد - را اعاده كند.