^ ج - اگر بداند كه مىتواند تمام اعمال را بدون عذر انجام دهد و صحيح، بهجا آورد، نيابت او درست است، امّا اگر بعضى از اعمال را همراه با عذر انجام مىدهد، نيابت او محل اشكال است.
{aسؤال «135» - a}كسى كه نمىتواند اعراب تلبيه را صحيح بگويد و يا حروف را از مخارج، ادا كند، ولى مىتواند با تلقين روحانى كاروان، صحيح بخواند، آيا مىتواند نايب شود؟
^ ج - اگر بتواند با تلقين روحانى، آن را صحيح ادا كند، نيابت او صحيح است.
{aسؤال «136» - a}آيا نيابت نايبى كه در حجّ تمتّع، در ارتكاب بعضى از محرمات، مضطر باشد، صحيح است؟
^ ج - نيابت چنين فردى، صحيح است مگر آنكه محرماتى را بهجا آورد كه موجب بطلان اصل حجّ و عمره شود.