{aسؤال «137» - a}آيا صحيح است كه شخصى در ابتداى ورود به مدينه يا مكّه، ديگرى را وكالت و نيابت دهد كه قربانى او را بخرد و به موقع، آن را ذبح كند و اگر هم در بين اعمال مشكلى براى او پيش آمد و نتوانست كه بعضى از اعمال خود را انجام دهد، اين فرد اعمال او را انجام دهد؟
^ ج - در مواردى كه گرفتن نايب براى انجام اين اعمال امكان داشته باشد، مىتواند به ديگرى چنين وكالتى را بدهد.
{aسؤال «138» - a}آيا افرادى كه به خاطر سالمندى يا بيمارى، اعمال مكّه را بر وقوفين، مقدم مىدارند، مىتوانند حجّ نيابتى قبول كنند؟
^ ج - قبول حجّ نيابتى از آنها صحيح نيست.
{aسؤال «139» - a}آيا بانوانى كه وقوف اختيارى مشعر را درك نمىكنند و قبل از طلوع فجر، وارد منى مىشوند، مىتواند از مرد يا زن نايب شوند؟
^ ج - اگر از ابتدا بدانند كه وقوف اختيارى مشعر را